ماه نو

من و زندگی

ماه نو

من و زندگی

کودکی

زهره و زهرا رو یادتونه؟

دختری کوچک 
پیرهن آبی
اسم اون زهره
پر ز شادابی
کمک می کنه 
زهره به مادر
جا رو می کنه
اینور و اونور
لای لای لای لای لای
لای لای لای لای لای
تو باغچه داره یه گل قشنگ
هم خوشرنگ و ناز 
لای 
لای
دوست اون زهرا چه مهربونه
زهرا کوچولو همسایه شونه
لای 
لای
......
.....
این داستان:
چادر نماز

امروز توی حمام  یاد ماه رمضونهای بچگیم بودم .یک دفعه یاد این انیمیشن ساده ایرانی افتادم که معمولا ماه رمضون ( که اونموقع اردیبهشت و فروردین بود) از شبکه یک برنامه کودک و خرد سال پخش می شد. هرچی گشتم عکسی از اون دو تا خانم کوچولو با اون فرق های راست و روسری های گلدارشون پیدا کنم نشد . اما باعث شد که اون دوران خوب و قشنگ با تموم اون کارتونها واسم یاد اوری بشه. هرچند که استرس نبودن مامان  خیلی از شخصیتها مثل حنا ,نل, هاچ و بل تاثیر خیلی بدی رو ی من یکی داشت,اما من دوران کودکی خوبی داشتم. و این کارتونها یاد اور عصرهای قشنگ تابستونهای گرم و زمستونهای سرد هستند . اصلا با کارتونهای جدیدی که الان پخش میشه مخالف نیستم اما روح و طراوت همون انمیشنهای قدیم کجا و خشونت اینها کجا . ادم بدهای اونموقع فوقش دزدی میکردن و به زیر دستاشون غذا نمی دادن ولی الان ؟ من چون اطرافم بچه خیلی کمه نمی تونم نظر دقیقی بدم اما اونچه که از ظاهر امر پیداست بچه های الان جز خشونت و جنگ طلبی چیز ی یاد نمیگیرن.

هر چند که کودکی ما دهه شصتی ها بخصوص چهار سال اولش به جنگ گذشت و اثر اونم تا امروز روی ما باقی مونده.برادر من تمام نقاشی هاش پر بود از ادمهایی که خونین ولو شده بودن روی زمین . یا بقول پسر خاله ام آرزوی خوردن موز بزرگترین آرزومون بود .

ولی من کودکیم رو با هیچی توی دنیا عوض نمیکنم.

دوستون دارم.

 

نظرات 5 + ارسال نظر
حدیث 22 مرداد 1389 ساعت 05:45 ب.ظ http://amadekhori.blogfa.com/


سلام عزیزم

نماز روزه ات قبول.التماس دعا





من یادم نیس
راستی فونتت خیلی کوشولوئه

خوب کوچولو بودی اونموقع
منم کامل یادم نیست.
الان درستش میکنم

مهرداد 22 مرداد 1389 ساعت 05:51 ب.ظ http://boudan.blogsky.com/

کودکی زیبایش رو از اصالت ونابیش می گیره.
از اینکه یکرنگی بیشتری با حقیقت داره حالا که بزرگی ما رو از این واقعیت دور کرده وقتی به دنیای درون سر می زنیم و هوای خلوص می کنیم دلمون واسه اون همه زیبایی یه ذره می شه.

دقیقا

معراج 22 مرداد 1389 ساعت 06:13 ب.ظ http://www.rapcode.blogfa.com

سلام دوستم گلم خوبی حالت چطوره میخواستم بگم به من هم سر بزن من کد نویسی اهنگ میکنم و هر اهنگی دوست داری از وبلاگم بردار
چاکرتم نیای حرومت نمیکنم

alireza 22 مرداد 1389 ساعت 08:00 ب.ظ http://alirezabgp.blogfa.com/

سلام دوست خوبم ، سایت خوبی داری.
به منم یه سری بزن.[گل]

آلما 23 مرداد 1389 ساعت 11:46 ق.ظ

وایییییییییییییییی
الان که شعرشو نوشتی یادم اومد
آره این انیمیشنه خیلی خیلی بانمک بود
البته من انگار اون موقعها راهنمایی بودم درسته؟؟
چون خیلی تو لیست کارتونای بچگیم یادم نمیاد

دقیقا یادم نیست چند ساله بودم ولی من عاشق اون موها و روسریهاشون بودم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد