ماه نو

من و زندگی

ماه نو

من و زندگی

بدون عنوان

سلام

بچگی اکثر ما رو دوران جنگ تحت تاثیر قرار داده تاثیراتی که هنوز هم ادامه داره. من  8 سالم بود که اسرا برگشتن به ایران و معنی اسارت رو فهمیدم. نقاشی های برادر من همیشه پر بود از ادمکهای خون الود و واسه من هم مثل خیلی از دخترکهای اون زمان تفنگ معنی جنگ داشت نه صرفا یک اسباب بازی پسرونه. 

16 سالم بود که کتاب رویای سبز یا همون انی شرلی معروف رو خوندم. شروع کتاب با حس قشنگ کودکی همراه بود و بتدریج همپای انی (با یک ی در انتهای تلفظ) احساسات نوجونی و جوونی غلیان کرد. 

اما جلد اخر این کتاب من رو برد به به حسی عجیب. تا اون موقع من به بار عاطفی جنگ فکر نکرده بودم. به عشقهایی که نا تموم موند. به معشوقه هایی که پیر شدند تا برگشت عاشق. به عشقهای که هیچ وقت به زبون نیومدن. به قلب پدر ها و مادرهایی که روزی هزار ترک بر داشت تا برگشت فرزند. خواهرانی که اشک چشمشون در خلوت مرهم دلهای تنگشون بود. من هنوز هم نتونستم برگشت کنم به سه جلد اول اون کتاب. با جلد چهارم اون کتاب احساس من رشد کرد. معنی عشق رو درک کردم.

سریال نابرده رنج زمانی شروع شد که همسرم بدلیل پارازیتها رو اورد به رس انه ملی. اولش بنظرم طنز اومد. اما از دیشب بفکر تموم اونهایی هستم که 8 سال جنگ فرصت عاشقی رو ازشون گرفت. 

حس و حال من هم مثل این پست هیچ عنوانی نداره .


نظرات 3 + ارسال نظر
مژگان 5 مرداد 1390 ساعت 05:38 ب.ظ http://ninijon.persianblog.ir

یادمه گیلاسی هم که پدرش تو جنگ شهید شده یه نوشته داشت در مورد جنگ ...اینکه کی گفته جنگ برای ملت ما یه نعمت بود ؟...والا به خدا ...تاثیراتش خیلی بیشتر از این حرفا بود وهست

پاشو حاضر شو دیر شد

نوشا 6 مرداد 1390 ساعت 10:45 ب.ظ http://mannosha.persianblog.ir

من که سریالو ندیدم ... ولی حس جنوبی بودنم نوشته ات رو درک کرد ...
راستی سلام از وبلاگ مژی اومدم اینجا

قطعا این احساس رو شما بیشتر درک میکنید.
ممنون

hadis 8 مرداد 1390 ساعت 10:27 ق.ظ http://hadis67.blogsky.com/

salam webloget jalebebe man ramz nemidi?

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد