ماه نو

من و زندگی

ماه نو

من و زندگی

رویداد اسمانی

اولین بار این خبر رو اینجا
http://maryami-myself.blogfa.com/
کره‌ی مریخ در تاریخ 5 شهریور به بالاترین درجه‌ی درخشش درآسمان شب  خواهد رسید و به اندازه‌ی کره‌ی ماه تمام بزرگ با چشم غیر مسلح  به نظر خواهد رسید
این وقتی است که در روز 5 شهریور، کره‌ی مریخ  به فاصله‌ی  34.6 مایلی خود به زمین می‌رسد
حتماً راس ساعت 12:30 نیمه شب، آسمان را تماشا کنید
به نظر خواهد رسید که آسمان دو ماه دارد
این امر
این لحظه را با دوستان خود شریک شوید زیرا هیچ‌کس زنده‌ای دوباره این اتفاق را نخواهد دید.

از اونجاییکه من خودم عاشق اسمون و اتفاقاتش ام با مراجعه به سایت مجله نجوم که سایت معتبری هست اطلاعات بیشتری بدست اوردم
طی چند سال گذشته با نزدیک شدن به فصل تابستان و ماه شهریور، سر و صداهایی مبنی بر وجود دو ماه درخشان در آسمان شنیده می شود. خبری بی پایه و اساس و دروغین که توجه بسیاری را به خود جلب می کند.
داستان به 7 سال پیش باز می گردد. 27 آگوست 2003 نوید شبی زیبا را برای مردم سراسر کره زمین داشت. سیل عظیمی از رصدگران و مشتاقان خود را آماده ی عکاسی، رصد و ثبت پدیده ای نادر کرده بودند. پدیده ای که پیش از این حدود 60 هزار سال قبل غارنشینان ساکن زمین تجربه کرده بودند.
خبر ازاین قرار بود، نزدیکترین سیاره به زمین (سیاره سرخ فام مریخ) به اوج درخشش و نزدیکترین فاصله مداری ممکن خود به ما می رسد! تمام ماجرا همین بود و فقط مریخ می خواست نسبت به قبل اندک قدری پرنورتر دیده شود. اتفاقی که اگر قرار بود تفاوتش را به اشخاص عادی در دوشب متوالی نشان دهیم، شاید آنقدرها هم متوجه امر نمی شدند.
از همان سالها بود که شایعه ای مبنی بر پدیدار شدن دو ماه نارجی و سفید رنگ درمیان بسیاری پیچید و متاسفانه تعداد کثیری از رسانه های داخلی و خارجی درستی این خبر را اعلام کردند.
با اعلام این خبر در رسانه ها، خبرگزاری ها نیز به میدان آمدند و کاملا ناآگاهانه تیتر خبری روز خود را به این موضوع اختصاص دادند "شب 27 آگوست را از دست ندهید، مریخ به اندازه ماه بزرگ دیده می شود"
دیری نپایید این خبر گریبانگیر کاربران دنیای اینترنت گشت و همه با ارسال نامه های الکترونیکی سعی در باخبر کردن یکدیگر داشتند.
اکنون نیز با نزدیک شدن به هفتمین سالگرد این اتفاق، گویا هنوز خیلی ها نه تنها به اصلاح اطلاعات خود نپرداختند، بلکه در هفت سال گذشته همچنان سیر می کنند و تصور دارند هرسال درشب 27 آگوست (5 شهریور) این اتفاق می افتد و از آن مهمتر این اطلاع نادرست خود را به دیگران انتقال می دهند.
مریخ چهارمین سیاره ی منظومه ی شمسی از دسته سیاراتی است که با دوره تناوبی کوتاه به مقابله (نزدیکترین فاصله) به زمین می رسد. این سیاره در هر دوسال و دو ماه به کمترین فاصله ی مداری و در هر 16 سال یک بار به نزدیکترین مقابله ی مطلوبش به ما می رسد و در این هنگام مانند نقطه ای آتشین و نارنجی رنگ در آسمان شب می درخشد.
آخرین باری که سیاره مریخ (بهرام)  به نزدیکی زمین رسید، در 27 آگوست 2003 (6 شهریور 1382) بود که به شکل چشم نوازی در آسمان شب خودنمایی می کرد. این سیاره چندی بعد در کنار ماه بدر (ماه کامل) قرار گرفت و در آن حالت قطر ظاهری ای در حدود 140 برابر کوچکتر از قرص کامل ماه داشت.
اگر شما نیز مایلید این کابوس نجومی را تبدیل به یک رویای حقیقی زیبا کنید، پیشنهاد می کنم درصورتی که برای رصد آسمان از تلسکوپ استفاده می کنید و ابزارتان این قدرت را دارد، این شب ها حتما بهرام را با بزرگنمایی در حدود 150 برابر تجربه کنید، چراکه تنها دراین حالت می توانید آنرا کمی با ماه بدر مقایسه کنید.
جالب است بدانید آنچه در اوایل شهریور ماه (اواخر ماه آگوست) سال جاری رخ خواهد داد، جلوه نمایی پرشکوه سیاره مشتری در کنار ماه است.
به امید آنکه این کابوس به سراغ مشتری نرود و شایعه ای بزرگتر مبنی بر مشاهده 3 ماه در آسمان نشنویم...

لینک اصلی خبر:

http://nojumnews.com/index.php?option=com_content&task=view&id=555&Itemid=1

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
باقری 23 مرداد 1389 ساعت 12:22 ب.ظ http://haqiqat.mihanblog.com

می‏بیند و می‏شنود
امام على بن الحسین (ع) چون طهارت میکرد و وضو می‏ساخت، روى وى زرد می‏شد . میگفتند: اى پسر رسول خدا!این زردى از چیست؟ میفرمودند: آیا نمی‏دانید که پیش که خواهم ایستاد .

چون زلیخا، یوسف (ع) را به خویشتن دعوت کرد، پیش‏تر برخاست و آن بت که وى را می پرستید، روى پوشانید. یوسف گفت: تو از سنگى شرم می‏دارى، من از آفریدگار هفت آسمان و زمین شرم ندارم که مى‏بیند و مى‏شنود؟
رسول خدا (ص) فرمودند: خداى را چنان پرست که گویى تو وى را پیش رو می‏بینى، و اگر این نتوانى، بارى به حقیقت بدان که وى تو را می بیند؛ چنان که خود فرموده است: ان الله کان علیکم رقیبا؛ ((همانا خدا ناظر ومراقب اعمال شماست))-سوره نساء، آیه 1
برگرفته از: غزالى، کیمیاى سعادت، ج 2، ص 414

سلام وعرض ادب واحترام والتماس از شمابزرگوار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد